Det finns en uppfattning om att Millennials är den mest hållbara och medvetna generationen i historien, att de bryr sig om avskogning, energieffektivitet och klimatförändringar. Det gör dem, men deras avsikt matchar inte alltid med dess handling. Enligt en studie gjord av Ecolab är Millennials 17 % mindre benägna att återvinna än den allmänna befolkningen och när de bad dem att återkalla ett grönt varumärke som aktivt stödjer den gröna rörelsen kunde över 50 % inte nämna ett enda. Vi vet alltså att Millennials bryr sig om hållbarhet och den gröna rörelsen, men de köper inte gröna produkter, så vad är problemet?

Som en grundare av ett grönt såpaföretag snubblade jag på en enkel, men revolutionerande idé. Denna idé är att Millennials inte är villiga att kompromissa. När vi först startade företaget skapade vi effektiva och giftfria produkter och sålde dem på det sättet. Vi sa hur mycket bättre de var för miljön, ditt hus, din hälsa och dina barn. Men det enkla faktumet var att det var ett stort misslyckande, så vi bytte riktning. Genom mängder av kundintervjuer och research insåg vi vad vi behövde säga; istället för att lyfta fram hållbarheten vände vi på det och lyfte fram produktens effektivitet och excellens och stödde det med vår produkthållbarhet. När vi gjorde det hade vi en fullt finansierade på Kickstarter på bara en månad.
Sanningen är att Millennials inte bara vill ha en hållbar produkt; de vill ha en ett bättre produkt, en produkt som matchar hållbar produktdesign, produkteffektivitet och som tillverkas av en hållbar leveranskedja. Jag ska ge ett till exempel på ett företag som heter Warby Parker.
Warby Parker såg att glasögonindustrin dominerades av företaget Luxottica och att detta företag hade hemska avyttrings- och distributionsprocesser. Warby Parker är ett ansvarsfullt företag som har en en-till-en-modell, för varje produkt som du köper ger de ett par till någon i nöd. Deras företag är också koldioxidneutralt. Men om du går in på deras hemsida kommer du inte att se det; det du kommer att se är de bästa glasögonen med det bästa priset och den bästa designen.
Denna omprioritering spelar inte bara roll för företag som försöker sälja produkter; det är viktigt för ideella organisationer som försöker samla in pengar, föräldrar som försöker prata med sina barn och rörelser och initiativ som försöker behålla och attrahera talanger.